به کسب و کار خود، شخصیت ببخشید!

به بخش برندینگ خوش آمدید.

از اینکه شما را در این بخش می بینم خیلی خوشحالم. در این بخش حرف های زیادی دارم که دوست دارم با شما در میان بذارم! قبل از هرچیز بهتره بدونید که این بخش ویژه کسانی هست که به دنبال برند سازی شخصی و کسب و کار(تجاری) هستند. برندینگ انواع مختلفی داره.

واقعا برند چیه؟!

عده ای به اشتباه برند را نام یا نشان تجاری می دانند! در صورتی که برند، مجموعه ای از اصول و رفتارهای حرفه ای است که منجر به خوش نام شدن و محبوبیت کسب و کار می شود. برند، انواع مختلفی دارد که توضیح هر کدام نیاز به زمان زیادی دارد که در این مطلب نمی گنجد. برند، مزیت های زیادی دارد که شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ دنیا، سالانه هزینه های گزافی را صرف برند خود می کنند. برندهایی که قدرت کمتری دارند در بازار داخلی و برندهایی که قدرت اقتصادی و نفوذ بالاتری دارند در بازارهای جهانی رقابت می کنند.
برند یک موضوع شخصیه به این معنی که هر کسی ویژکی های بخصوصی داره. این ویژگی ها، هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری هر کس نمود پیدا می کند. این ویژگی ها هویت شخص را در برابر دیگران مشخص می کند. برند کسب و کار(تجاری) به کسب و کار، هویت و شخصیت می دهد و مشتریانی که از برند خاصی استفاده می کنند مثل افرادی هستند که از تیم فوتبال محبوبشان طرفداری می کنند!

برند (Brand) به سادگی شکل نمی گیره!

بله درست شنیدید، برند به سادگی شکل نمی گیره. دلایل زیادی وجود داره که باعث عدم شکل گیری برند می شوند. بخشی، به مدیران و صاحبان کسب و کار، بخشی، به مخاطبان و مشتریان، بخشی هم به رقیبان مربوط می شود. البته شرایط اقتصاد داخلی و خارجی هم تاثیر به سزایی در این روند دارد.
عمده ترین دلیل شکل گیری یا عدم شکل گیری برند، به مدیران و صاحبان کسب و کار مربوط می شود.
فرقی نمی کند که کسب و کار شما، تولیدی هست یا خدماتی، کسب و کار شما شخصی هست یا شرکتی. شما در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، می تونید تبدیل به برند بشید! البته اگر اصولی کار کنید و شرایط لازم را به دست بیارید.
روزانه با وسایل یا خدماتی سر و کار داریم که بیشتر آن ها برند هستد! اگر شما هم گوشی هوشمند دارید، به مارک آن نگاه کنید! چی شد؟ متوجه حرف من شدید؟! بله همانطور که می بینید گوشی شما هم از برندهای معروف هست.
خوب بیشتر دقت کنید! رایانه، لپ تاپ، لباس، کفش، ساعت، اتومبیل و خیلی از وسایل دیگر که در اطرافتان می بینید همه، برند هستند! تعجب آوره نه! درست متوجه شدید، این قدرت برنده که خودشو تو دل مشتری ها جا کرده!
نکته ای که وجود داره اینه که وقتی کسب و کاری تبدیل به برند شد دیگه لازم نیست پول زیادی صرف تبلیغات آن بشه! البته باید کیفیت کالا را بالا برد تا مشتری به برند وفادار بماند.

برندینگ (Branding) چیه و این وسط چه کاره هست؟!

برندینگ یا به عبارتی برند سازی، از اسمش مشخصه که چیه! ولی اینکه این وسط چه کاره هست خیلی ها ازش غافلند!
برندینگ به مجموعه نام و نشان شخصی یا تجاری، شعار تبلیغاتی و رفتارهای دست اندرکاران کسب و کار گفته می شود که باعث تبدیل شدن کسب و کار به برند می شود.
برندینگ، فرآیندی هست مرحله ای که باعث می شود کسب و کاری که زمانی در بی خبری کارش را انجام می داد، از خبرش خیلی ها غافلگیر می شوند. کسانی که غافلگیر می شوند، می تونه مشتری باشه که انتظار چین محصول و خدمتی را نداشته. می تونه رقبا باشند که با مطرح شدن این برند جدید، جا بخورند یا حتی دست و پای خودشونو گم بکنند. می تونه فروشندگان باشند که با ویژگی های برند جدید آشنایی ندارند و نمی دانند باید چطور آن را بفروشند یا ارائه بدهند!
هرچه کیفیت و مزیت برند، بالاتر باشه افراد بیشتری را غافلگیر می کند!
اشتباه برداشت نکنید، برند ناگهانی به وجود نمیاد! اینکه از واژه غافلگیری استفاده می کنم به این خاطر هست که با ورود برند جدید بازار تا حدی دچار شوک می شود. اگر یادتون باشه، زمانی که گوشی های هوشمند وارد بازار شدند، خیلی ها غافلگیر شدند. از جمله شرکت هایی که در آن زمان دچار شوک شد شرکت نوکیا بود که از ادامه فعالیت خود باز ماند.
اگر دوست دارید شما هم برند خودتان را داشته باشید، به زودی مقاله ای با همین موضوع می نویسم و لینک آن را برای شما قرار خواهم داد.

با نمونه ای از کالاهایی که برند هستند آشنا بشید:

در زمینه تلفن همراه: اپل، سامسونگ، هوآوی، ال جی و…
در زمینه لپ تاپ: لنوو، ایسوس، ایسر، دل، اپل، ام اس آی، اچ پی و…
در زمینه لباس: آدیداس، پوما، شنل، زارا و…
در زمینه کفش: نایکی، آدیداس، پوما، ریباک، گدز، فیلا و…
در زمینه خودرو: تویوتا، بی ام و، فولکس واگن، مرسدس بنز، فورد، هیوندای، پورشه، لامبورگینی، فراری، بوگاتی و…

برندهایی که در زمینه خدمات فعال هستند:

در زمینه رستوران و فست فود: مک دونالدز، ساب وی، استارباکس، وندیز و…
در زمینه هتل و اقامتگاه: فورسیزن، هیلتون، هایت، جمیرا، وستین و…
در زمینه خدمات اینترنتی: گوگل، یاهو، فیس بوک و…
درزمینه فروشگاه اینترنتی: آمازون، ای بی، والمارت، علی بابا، فلیپ کارت و…
اینها تنها نمونه ی کوچکی از برندهای معروف دنیا هستند. ولی افسوس که جای برندهای ایرانی در بین این برندها خالی است! وظیفه همه ماست که در هر زمینه ای که فعالیت می کنیم تمام تلاش خود را بکنیم تا ان شاء الله برندهای ایرانی هم به حق خودشون که رقابت در بازارهای جهانی است برسند. ما ایرانی ها با توجه به اینکه توانایی های بالایی داریم، اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم و اصول برندینگ را یاد بگیریم و رعایت کنیم این هدف دور از دسترس نخواهد بود.
در ندای نیاز امکاناتی را برای شما فراهم کرده ام تا بتونید به هدف های خود که روزی برای شما آرزو بوده برسید!
در پایان از شما تشکر می کنم که تا پایان این مطلب با من بودید. امیدوارم که این مطالب برای شما مفید بوده باشه.
اگر مطلب یا پیشنهادی در رابطه با این مطلب دارید برای ما ارسال کنید…

ندای نیاز، محلی برای خاص شدن و بهتر دیده شدن شماست.

◘ اگر تمایل دارید از مشاوره ندای نیاز در زمینه برندینگ استفاده کنید، فرم درخواست مشاوره برندینگ را در پایین تکمیل کنید.

درخواست مشاوره

برای درخواست مشاوره تلفنی برندینگ(برند سازی) فرم را با دقت تکمیل کنید. بعد از اینکه درخواست شما را بررسی کردیم، زمان دقیق تماس را برای شما ارسال خواهیم کرد. سعی می کنیم در فرایند مشاوره، مسائل مربوط به کسب و کار شما را مطرح کنیم تا نهایتا به یک جمع بندی برسیم. درصورتی که نیاز به تکرار مشاوره باشد به شما اعلام خواهیم کرد.
توجه داشته باشید که مشاوره تلفنی برندینگ، شامل پرداخت هزینه می شود. مشاوره بین ۱۰ تا ۳۰ دقیه طول خواهد کشید که در زمان تکمیل فرم می توانید آن را انتخاب کنید.
از آنجایی که شاید برای شما مشاوره تلفنی کافی نباشد یا اصلا نیاز به مشاوره تلفنی نداشته باشید، مقاله راهنمای کامل برندینگ را برای شما آماده کرده ام. با دانلود و مطالعه این مقاله به پاسخ بیشتر سوال های خودتون خواهید رسید.
موفق و سربلند باشید…

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید