هدف خود را شفاف کنید!

به بخش اینفوگرافیک خوش آمدید.

شاید به تازگی با اینفوگرافیک آشنا شده اید، شاید هم چندین بار از اینفوگرافیک استفاده کرده باشید. به طور کلی به ترکیب اطلاعات متنی و گرافیک یا تصویر، اینفوگرافیک گفته می شود. در زیر نمونه ای از اینفوگرافیک را مشاهده می کنید.

کاربردهای اینفوگرافیک:

اینفوگرافیک کاربردهای زیادی دارد. از اینفوگرافیک برای مقاصد مختلف استفاده می شود. در کل، هر کجا قصد داشته باشیم منظور خود را به طور جامع،  خلاصه و جذاب بیان کنیم، استفاده از اینفوگرافیک، یکی از بهترین، روش هاست.

چه کسانی می توانند از اینفوگرافیک استفاده کنند؟

همانطور که قبلا گفتیم، اینفوگرافیک کاربردهای بسیار زیادی دارد. هرکسی در هر حرفه ای که هست می تواند از اینفوگرافیک متناسب با حرفه خودش استفاده کند. برای درک بهتر این مطلب، مثال هایی برای شما آورده ام.
معلمی که قصد دارد مباحث سنگین و گیج کننده درسی را برای یادگیری بهتر دانش آموزان ساده تر کند.
مدیر بازاریابی شرکتی که قصد دارد روند بازاریابی را برای درک بهتر تیم خود بصورت خلاصه و جذاب توضیح دهد.
مدیر وب سایتی که قصد دارد روند سفارش تا دریافت پروژه را به کاربران خود آموزش دهد.
شرکتی که قصد دارد مزیت ها و کاربرد خدمت جدید خود را به مشتریانش یادآوری کند.
و…

مزیت های اینفوگرافیک (چرا باید از اینفوگرافیک استفاده کنید؟):

اینفوگرافیک مزیت های زیادی دارد. اینفوگرافیک علاوه بر این که خلاصه است، جذابیت بالایی برای مخاطب دارد. اگر اینفوگرافیک اصولی و حرفه ای طراحی شود، قدرت آن چندین برابر خواهد شد. بطور خلاصه برخی از مهم ترین مزیت های اینفوگرافیک، به شرح زیر می باشد.
حجم کم و گیرایی بالا: اینفوگرافیک با این که حجم کمی دارد ولی به دلیل خلاصه بودن و جذابیت بالا، کاربرد زیادی دارد. اینفوگرافیک این قابلیت را دارد تا منظور شما را در سریعترین زمان و با جذابیت بیشتر انتقال دهد.
قابلیت چاپ کردن: بر خلاف ویدیو و انیمیشن که قابلیت چاپ ندارند، اینوگرافیک این قابلیت را دارد. با چاپ اینفوگرافیک و نصب آن در محیط عمومی، می توان افراد بیشتری را با هدف خود آشنا کرد.
همراهی متن و تصویر: ترکیب متن و گرافیک، باعث می شود که مخاطب منظور شما را بهتر درک کند و متوجه آن بشود.
هزینه کم تر: هزینه طراحی و ساخت اینفوگرافیک نسبت به ویدیو کم تر است. به همین منظور اگر به دنبال تاثیرگذار بالا و صرف هزینه کم برای معرفی و تبلیغ محصول و خدمات خود هستید، اینفوگرافیک یکی از بهترین روش هاست.

چرا اینفوگرافیک، همیشه مناسب نیست؟

با این که اینفوگرافیک مزیت های زیادی دارد، اما برای بعضی از اهداف مناسب نیست و بهتر است از ویدیو و انیمیشن استفاده شود. در اینجا قصد دارم مهم ترین زمان هایی که باید به جای اینفوگرافیک از ویدیو و انیمیشن استفاده کنیم به شما توضیح بدم.
همه افراد، سواد خواندن ندارند: همانطور که می دونید، همه سواد ندارند تا بتونند متن اینفوگرافیک رو بخونند. به همین دلیل بهتره به جای اینفوگرافیک از ویدیو یا انیمیشن استفاده بشه( البته بستگی به مخاطبان هدف شما داره).
بعضی ها حوصله خواندن ندارند: اینفوگرافیک هر چقدر هم جذاب باشه، باز هم عده ای از افراد هستند، با اینکه سواد دارند ولی حوصله خواندن ندارند. این افراد ترجیح می دهند به جای خواندن، ببینند و گوش دهند.
متحرک نبودن کارکترها: در اینفوگرافیک به دلیل اینکه کراکترها ثابت هستند، بعضی از افراد ترجیح می دهند از ویدیو یا اینفوموشن استفاده کنند.

سفارش اینفوگرافیک